Pětapadesát plus

26. 05. 2019 21:03:09
Mám strach, protože nevím, co to znamená. Vždycky mě znervózní, když má nastat neodmyslitelný konec a vyvrhnout mě z rutinního pohodlí.

Už se to blíží. Za pár dnů mi bude čtyřiapadesát a já se vydám na svoji poslední dvanáctiměsíční cestu oficiálního mládí. Pětapadesát plus. Nad věkem nehořekuji, běduji jen nad tím prokletým číslem, které mi chtějí pod záminkou laskavosti vypálit na čelo jako Kainovo znamení. Jediné, co chci vědět, je PROČ. Proč zrovna pětapadesát? Co se mi pak přihodí?

Po čtyřicítce jsem toho stihla docela dost. Zvedla jsem kotvy a začala nový život v hrdém Albionu, protože jsem se tu zamilovala, zasnoubila, odmilovala a odsnoubila, tak jak už to v životě před pětapadesátkou chodí. V jednapadesáti jsem dostala hypotéku a koupila si starý viktoriánský domeček. Jenom jsem jim při tom musela slíbit, že budu makat aspoň do sedmdesáti. To sice nemám vůbec v úmyslu, ale na to budu myslet až pak. Můj život se ale za rok obrátí vzhůru nohama, protože překročím čáru. Abych náhodou nezapomněla, vyskakuje to na mě všude. Z reklamy na googlu, která mi podsouvá seznamku pro 55+ a dokonce i z obálky, kterou mi dneska donesl pošťák. „55 plus? Myslete na zadní kolečka. Nabízíme výhodný program spoření na váš pohřeb.“ Mají to ti Angličané pěkně promyšlené.

Včera jsem si pěkně po anglicku zapařila s holkama v místním podniku a ráno mě z toho jednoho ginu s tonikem navíc pořádně bolela hlava. Věřte tomu nebo ne, ale hlava po mejdanu mě bolí úplně stejně jako ve třiceti. Za rok už to ale asi bude všechno jinak... Koukla jsem na Tinder, co je v kategorii 46-55+ nového a žádná sláva to teda není. Proč já se, blbec, musela platonicky zamilovat tak, že mě pokaždé píchne u srdce jen když si na něj vzpomenu? A taky se mi zdají sny, jak spolu chodíme bosi po pláži, tancujeme tělo na tělo a o tom ostatním mluvit nebudu, protože ten gin s tonikem už ze mě stačil vyprchat. Je mu šedesát, takže je za čárou, a možná proto mě nechce. Asi ví víc než já. Zato já mám pořád v hlavě zmatek, sním o věcech příštích a vymýšlím blbosti. To se ale asi taky změní, proč by jinak tu kategorii vymýšleli?

Jenže na mě si jen tak nepřijdou. Hodlám si užívat toho, co je mi zatím odepřeno. A možná se přihlásím na univerzitu třetího věku. Jestli mě ovšem vezmou, když jsem druhý věk vynechala a dělala jen tu prvověkovou.

Budu si moct koupit anglickou nemovitost, která je k mání jenom pro zájemce od pětapadesáti. Taky si vyberu 25% z důchodového spoření, protože teď jsem ještě moc mladá, a vyrazím na zájezd, který je pro mě jak stvořen.. Nemůžu se dočkat, až se budu se pachtit po památkách se staříky, kteří mají taky na krku přes pět a půl křížku. Třeba nám do té doby vyhradí i speciální třídu v letadle. Už nebudu vybírat mezi business class a dobytčákem, ale hrdě vkráčím na palubu s boarding passem PĚTAPADESÁT PLUS. Nesmím se ale zapomenout připojistit, jak mi to včera v londýnském metru připomněl plakát nějaké pojišťovny. Prý mají speciální cestovní pojištění pro starší pětapadesáti. Bezva.

Takže vážení, aby bylo úplně jasno. Já na nějakou pětapadesátku kašlu, stará budu až se sama rozhodnu a přestane mě bavit objevovat svět. Ale pro jistotu těch příštích dvanáct měsíců trochu máknu, kdyby to pak už třeba nešlo. Prodám barák, přestěhuju se do Španělska a začnu tam podnikat, protože Španělé mají druhou nejdelší životnost na světě a nějakých pětapadesát je pro ně tudíž prd.

Autor: Alena Vachtová | neděle 26.5.2019 21:03 | karma článku: 18.85 | přečteno: 857x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 10 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 8.79 | Přečteno: 144 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.04 | Přečteno: 293 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.44 | Přečteno: 91 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 543 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 693

Dělám všechno jako bych se už před časem nepřehoupla. Přehoupla. Přes laťku, která je vysoká padesát let a mně je to fuk. Skákat přes ploty mě totiž pořád ještě baví. Píšu příběhy, které se v mém netrpělivém životě a cestování napříč světem možná staly a možná taky ne....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...