Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A47n30n12a 74N50o43v15a33c82e88k 7187600870585

Důvod, proč svého pejska mám na vodítku, je moje obava, že by mohl vběhnout pod auto, ne, že se porve nebo se nebude schopen bránit. Na vodítku bych ho měla i v případě, že by to nebylo povinné. Prostě se o něj bojím, je to gaučák a řádné drezúry se mu nedostalo. Nemyslím si, že by tím trpěl a bez vodítka se choval jak "utržený ze řetězu", jak je psáno níže. V parku vedle domu máme oplocenou psí loučku, tam se může vyřádit do sytosti. Mimoto, jak po volně pobíhajícím pejskovi kdesi v dálavách sbírat bobky? Asi těžko, že...

0/0
doporučit
23.5.2019 9:09
Foto

A56l11e81n67a 63V91a20c73h75t87o61v90á 6512135735

Pochopitelně souhlasím, že o zdraví a bezpečnost jde především a můj článek si nedával za cíl vyvolat polemiku zda na vodítku či bez.

Zajímala mě pouze hysterie kolem zakořeněného nesmyslu, že když se potkají dva psi (pohlavím), zákonitě se porvou.

Na vodítku nebo bez, každý pes potřebuje pohyb a radost ze života a naší povinností je mu obojí dopřát.. On totiž vztah člověk - pes vede obousměrně a my jsme ti, kteří se k tomu zavázali.

0/0
doporučit
23.5.2019 22:02
Foto

A68n22n47a 45N62o60v25a40c96e16k 7117940560275

Je to zvláštní, ale nesetkala jsem se s tím, že by se porvaly dvě fenky, to je pravda :) Každopádně jsem se setkala s názorem, že pes na vodítku je vždy drzejší a "dovoluje si" na toho, který je na volno. Takže tu rvačku často vyvolá právě on ;-D

0/0
doporučit
24.5.2019 7:54

Z21d48e39n31k20a 84S64v50o39b35o79d57o73v54á 2232228584903

Souhlasím, v Anglii mě vždycky fascinuje, když potkávám na večerním venčení pejsky, kteří se zdraví, očuchávají tu či onde, nebo ignorují, ale hlavně! nervou se ... pro mne - při vzpomínce na našeho psa, který byl drsný morous od narození a nesnášel všechny psy na světě (a malé děti též) a tudíž odmítl veškeré snahy o socializaci - neuvěřitelné.

0/0
doporučit
22.5.2019 14:41

Z11d58e24n75ě70k 24Š35m97e41r70d84a 6610621951630

Zeptal bych se autorky, jak je to v Anglii s povinností mít psa na vodítku? Děkuji za informaci.

+1/0
doporučit
22.5.2019 11:41
Foto

A56l63e49n32a 69V41a28c19h27t82o21v65á 6142865695

Dobrý večer. Nevím o žádné povinnosti plynoucí z vyhlášek. Občas některý majitel pozemku přikáže z různých důvodů držet psa pouze na vodítku, o nějakém plošném nařízení jsem neslyšela. Jako příklad uvedu určité přírodní rezervace s výskytem vzácných zvířat či hnízdícího ptactva a to pochopí každý. Teď u nás na vesnici k nelibosti všech majitelů psů zakázali volné pobíhání psů v místním parku, který slouží také jako hříště. Důvodem ale není strach rodičů z napadení psem, jak by se dalo očekávat. Někteří páničci poctivě neuklízeli hovínka a u pobíhajících psů bývá obtížnější to uhlídat. A děti si pak kopali mičudou lehce zahnědlým, tak proto. Jinak zde obecně platí logické pravidlo - každý majitel je za svého psa zodpovědný. V praxi to znamená, že můj pes někoho napadne a já mám navždy peklo. A taky se moje pojišťovna pěkně prohne, protože poplatky u veterináře začínají na tisících v korunách a končí na tisících v librách.

0/0
doporučit
22.5.2019 22:52
Foto

I26v83a56n 19V93e96s12e44l77ý 4256958224537

Nevím jestli to u nás není tím, že mnoho lidí, zvláště seniorů, své mazlíčky "polidšťuje". Ale mám zkušenost, že od začátku devadesátých let se hodně změnilo - když jsem musel začít chodit s italáčkem mé matky na dvouhodinové procházky tak bylo o strach potkat velkého psa na volno (on chodil a stávající také chodí vždy bez vodítka). Dnes už potkáváme z 99,9% psi vychované co vědí jak se chovat na veřejnosti. V těch začátcích jsem třeba nepotkával málem nikoho jehož pes by bez povelu nevstoupil z chodníku do vozovky, dnes je takových většina.

Můj pes si nesmí všímat ostatních psů na vodítku (když se stane, že mu to musím připomenout jsem jejich majiteli ujišťován že nejsou agresivní, ale já to tak mám protože nesnáším když musí být můj na vodítku to omotávání vodítkem při jeich "seznamování"), nesmí si všímat lidí natož dětí a zásadně nesmí sestoupit z obrubníku bez výslovného povelu. Ostatní je už běžná výchova, kterou by měl mít každý pes (základní povely atd).

K tomu přidám příběh který zažila matka - na naše dva italáčky (italský chrtík) vyběhl ze zahrady dobrman - ti dva ho "utancovali" tak, že zůstal stát s jazykem "na vestě". Jak by asi dopadli ti dva čtyřkiloví kdyby byli na vodítku? Asi špatně. Proto jsem zásadně proti městským vyhláškám zakazujícím psa bez vodítka..

0/0
doporučit
22.5.2019 9:52

Z93d65e76n72ě82k 93Š26m90e73r89d88a 6590821481950

Píšete: "Proto jsem zásadně proti městským vyhláškám zakazujícím psa bez vodítka.."

Takže psy vypustit do ulic bez vodítka?

0/0
doporučit
22.5.2019 11:14
Foto

I92v58a57n 31V21e70s53e10l15ý 4526128654537

Já jsem proti těmto omezením a sám jsem před lety aktivně bojoval proti připravované vyhlášce a v Praze zatím žádná taková není.

Proč má správně vychovaný pes bez vodítka trpět "kolektivní vinou" za ty psy které jejich majitelé nezvládají? K tomu přidám jedno rčení - chová se jako utržený ze řetězu - a přesně tak se chová pes co okusil pouze vodítko když se mu podaří osvobodit se. Já se odpovědnosti za chování svého psa nebojím a pokud by něco provedl tak se k té odpovědnosti přihlásím. To jen někteří lidé si myslí, že pes bez vodítka je nějakou hrozbou a bohužel jim na to "skáče" mnoho zastupitelů obcí a měst.

0/0
doporučit
22.5.2019 12:44

Z28d70e17n72ě29k 73Š25m61e16r48d82a 6190691781520

Máte v podstatě pravdu. Ale vaše představa se nedá v naší republice realizovat. Negativní názory na majitele psů jsou důsledkem nezodpovědného chování některých "pejskařů" a to jak ke svým psům, tak ke svému okolí a ostatním lidem. Jaké je procento těchto majitelů těžko odhadnout, ale zanedbatelné množství to nebude. A proto vznikají na základě negativních zkušeností ty zmíněné obecní vyhlášky.

0/0
doporučit
22.5.2019 13:07
Foto

I93v67a59n 20V57e16s51e28l66ý 4746108824497

Když jsem se aktivně zapojil proti připravované vyhlášce v Praze argumentovala tehdejší primátorka takto, cituji z jejího dopisu: " Dle statistiky Krajského ředitelství Policie hlavního města Prahy došlo na území hlavního města v roce 2014 k 123 útokům psů proti osobám či jiným psům. V roce 2013 se jednalo o 126 případů. Z toho celkového počtu 249 případů se jednalo o 170 případů napadení člověka. Pouze ve 34 případech útočil pes vedený na vodítku, v ostatních 136 případech pes pohybující se na volno." Průměr 68 případů napadení člověka psem na volno za rok ve více jak milionovém městě ( k. 1.2. 2019 jich je evidovaných psů 83297 a nejspíš jsou i neevidovaní) není ani třičtvrtě promile ze všech psů v Praze. Napadení člověka člověkem bude asi mnohonásobně více.

0/0
doporučit
22.5.2019 14:45
Foto

A64l71e29n79a 37V72a71c12h82t25o40v18á 6332445865

Musím říct, že nezodpovědní majitelé psů jsou všude, i v Anglii. Ale souhlasím s názorem, že kolektivní vina je špatný základ pro jakoukoli společenskou změnu. Jako rozený optimista si ale stejně myslím, že procento přirozeně agresivních psů je zanedbatelné a největší roli hraje náš přístup. Ne každý pes, který štěká přece kouše. On se totiž většinou jen bojí.

0/0
doporučit
22.5.2019 23:11
Foto

A20l74e21n51a 91V11a16c47h92t91o17v47á 6762525495

To je přesně to o čem mluvím. Pes na vodítku se nemůže bránit. Když ho pevně držíme ve snaze ho ochránit, bereme mu možnost nějak situaci vyřešit. Případ, kdy vyběhne ze zahrady pes, je ten nejhorší, protože chudák brání své teritorium. Taková situace by vůbec neměla nastat, každý majitel má povinnost zajistit, aby jeho zvíře nemohlo z pozemku utéct. Za plotem je situace nejhorší.

0/0
doporučit
22.5.2019 23:03

P97e28t90r 75K95o43r28e12c80k96y 2163497203511

BOCku jsem si v Čechách pořídil, když jsem byl fascinován její prací na skotských lukách s ovečky. Věřte či ne, ale i v Čechách se psi socializují již od malička, ale přesto jen jediný cvičák z mnoha, které jsme navštívili umožní hromadné pobíhaní psů bez vodítka, jinde je to všude přísný zákaz. No a občas se i porvou, neni to nic neobvyklého a ten dotaz fena, nebo pes vznáším skoro vždy od té doby co nás napadl velký pes a odnesl jsem to především fyzicky a i psychicky já.

Škoda, že nežiji v UK, jak tvrdíte, tam se psi neperou, mohl jsem mít o jednu starost méně.

0/0
doporučit
22.5.2019 6:16
Foto

A28l11e34n71a 63V18a91c63h58t90o48v58á 6342355875

Děkuji za odpověď. Stejně mi pořád není jasné, proč psi ano a feny ne. Jinak je mi jasné, že všechno je výchovou a je hodně těžké to změnit. V Anglii se chodí se štěňaty tak od 14 týdnů, když už jsou očkovaní, do tzv. "puppy classes", které pořádá téměř každé větší veterinární středisko. Není to cvičák, je to opravdu vstup pejska do života. Jinak na cvičáku se psi také pouští volně v ohradě, když se cvičí "recall", neboli zavolat si psa zpátky.

A kde se, prosím vás, v Čechách mohou psi volně proběhnout, pozdravit se a vyřádit se spolu? Nebo to čeští psi vůbec nedělají?

Je mi za ně smutno ;-(

0/0
doporučit
22.5.2019 9:10

S30t34a94n59i42s27l21a27v 56J47e52l90e71n 8392545846

Bydlím v Praze a v řadě parků jsou prostory vyznačené jak pro psy na vodítku, tak pro psy bez něho. Asi nejznámější volný výběh je Psí louka ve Stromovce (https://mapy.cz/zakladni?x=14.4091552&y=50.1057675&z=17&source=base&id=2102682). Jinde dost záleží na místní komunitě a vzájemné toleranci.

0/0
doporučit
22.5.2019 10:21

P60e94t94r 73K89o81r74e22c43k57y 2443697103361

Víte, jsem Pražák a protože jsem hodně aktivní pořídil jsem si na důchod BOCku a přestěhoval se do Křivoklátských lesů. Chodili jsme na několik cvičáků a právě tam, v tom jediném, kde mohou psi jít na volno na nás narazil pes a výhružně vrčel na mýho kluka, ten se moc bál. No jo ale příští týden už i můj kluk/štěně na něj taky vrčel, tedy jsme tento cvičák rychle opustili.Ovšem ta nedůvěra ke psům v něm zůstala a potýkám se s ní dodnes. Na druhou stranu si nepamatuji dny, kdy jsem byl tak štastný a zdravý jako s klukem. Pěkný den do UK.:-)

0/0
doporučit
22.5.2019 10:43
Foto

J46a19r92o24s60l71a21v 89H76e34r17d83a 5761335209275

Zkušenost dnešního dne: Uslyšev dvojhlas psů zozezlených, obával jsem se o jejich bezpečí a nebyl jsem si jist, zda jejich panička je zcela v pořádku. Hnali se na mne, zatímco dáma předstírala překvapení. Jako by dnes prvně byla svědkem jejich prdloušství daného částečně asi rasou, částečně možná výchovou. "No co to je? Neštěkejte, no tak, buďte ticho, kam to běžíte?" A tak běželi dál, až dostihli mne a nutili mne otáčeti se , neb lýtka má je zaujala. Protože nevěděli, co činí, nenakopl jsem ni žádného z nich. Shovívavě jsem uznal malost jejich těl i ducha. Panička štěbetala v dáli, psi znavili se a zůstali bez újmy. Když se potkám i s velkým psem, který se usmívá nebo má ve tváři důstojný klid, bývám stejně klidný jako pan pes a často uvítám, že není na vodítku a můžeme se tak lépe poznat. Nehoda se stát může, ale hysterie je mnohem častějším jevem. Svět není bezpečný. Hysterie má na svědomí i smrt mnoha alejí, protože cosi může spadnout shůry. Suchá větev, ptačí pozdrav a kdo ví co ještě......:-)

0/0
doporučit
22.5.2019 0:50

P30e33t13r 15K86o63r38e61c97k47y 2593817263841

Jen škoda,že nejste pes, takové bychom totiž rádi na našich potulkách potkávali;-D;-D;-D

0/0
doporučit
22.5.2019 6:17
Foto

A82l50e27n30a 10V43a97c56h77t82o72v70á 6272705655

Je mi líto, že jako žena jsem vás zklamala ;-)

0/0
doporučit
22.5.2019 9:12

P16e14t50r 11K26o37r20e66c93k48y 2823807413261

...;-Dtak jste si to vyložila?

0/0
doporučit
22.5.2019 10:48
Foto

J23a21r39o73s91l50a66v 65H56e33r76d28a 5721555309425

I já bych se často rád vydal do světa inkognito s ušisky vlajícími a prutem co pomlázkou bych kolemjdoucí častoval:-)

0/0
doporučit
22.5.2019 16:24

P26e45t66r 94K91o42r18e79c98k57y 2713837333801

Ale též by jste se staral o zdraví a bezpečí svého páníčka, nebo...

0/0
doporučit
22.5.2019 16:53
Foto

J26a61r66o40s63l70a43v 96H35e29r98d49a 5571275339965

Toho bych v sobě nesl jako alter ego

0/0
doporučit
22.5.2019 18:12
Foto

A63l64e45n61a 32V47a23c45h34t80o13v58á 6732435785

Mně to přišlo legrační ;-D. Já bych třeba se svým psem někdy měnila, to je pravda, ale kdyby mě chtěl někdo pořád držet na uzdě, to bych se pěkně vztekala :-/

0/0
doporučit
22.5.2019 22:55

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz